loading...
شهیدان
sajjad بازدید : 18 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)


نمایندگان و معتمدان بنیاد شهید از 22 بهمن تا کنون با 17 هزار خانواده شهید دیدار داشتند و قرار است تا 22 اسفند به عنوان روز ملی بزرگداشت مقام شهدا، این دیدار با 22 هزار خانواده شهید انجام و طی آن مشکلات احتمالی این خانواده‌های عزیز تا حد امکان برطرف شود.
محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سالگرد تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند ماه گفت: امسال تمام دستگاه‌های اجرایی در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا با یکدیگر همکاری دارند.
محسن انصاری با معرفی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان به مناسبت تاسیس بنیاد شهید در روز 22 اسفند گفت: تجلیل از 738 خادم شهدا در سراسر کشور و برگزاری کنگره شعر ایثار و تجلیل از 22 شهید شاعر از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت بزرگداشت روز شهدا است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری همایش پیام‌آوران ایثار و تربیت 2 هزار و 200 راوی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید اعلام کرد و افزود: از امروز همزمان با روز درخت‌کاری 222 هزار درخت به نیابت از 222 هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سراسر کشور کاشته می‌شود و بیش از 2 میلیون پیامک هم با محوریت وصایای شهدا به تلفن‌های همراه اول نیز ارسال می‌شود. ضمن آنکه با رایزنی‌هایی که با سازمان حج و زیارت انجام شده قرار است روز 22 اسفند زوار و حجاح در مدینه و مکه یاد و خاطره شهدای محله خود را هم گرامی دارند.وی ادامه داد: سخنران پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید است و تمام مدیران کل بنیاد شهید در سراسر کشور در نماز جمعه حاضر شده و پیرامون سالروز تاسیس بنیاد شهید و بزرگداشت شهدا سخنرانی می‌کنند.قائم مقام بنیاد شهید همچنین عنوان کرد: این نیاز احساس می‌شود که تاریخ شفاهی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازیابی می‌کنیم؛ چرا که یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب مکتوب کردن خاطرات شفاهی است.این نیاز احساس می‌شود که تاریخ شفاهی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بازیابی می‌کنیم؛ چرا که یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب مکتوب کردن خاطرات شفاهی است
 
 
sajjad بازدید : 25 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّـهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ﴿٢٣

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (۲۳)

«قرآن كريم- الاحزاب آيه23»

  اين مروري است گذرا و سريع، بر حيات كوتاه اما پرحادثه و سراسر تلاش، ايثار، عشق و فداكاري شهيد دكتر مصطفي چمران.

تـولد:

دكتر مصطفي چمران در سال 1311 در تهران، خيابان پانزده خرداد، بازار آهنگرها، سرپولك متولد شد

تحصيـلات:

وي تحصيلات خود را در مدرسه انتصاريه، نزديك پامنار، آغاز كرد و در دارالفنون و البرز دوران متوسطه را گذراند؛ در دانشكده فني دانشگاه تهران ادامه تحصيل داد و در سال 1336 در رشتة الكترومكانيك فارغ‏التحصيل شد و يك‏سال به تدريس در دانشكدة‌ فني پرداخت.

وي در همة دوران تحصيل شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصيلي شاگردان ممتاز به امريكا اعزام شد و پس از تحقيقات‏علمي در جمع معروف‏ترين دانشمندان جهان در دانشگاه كاليفرنيا و معتبرترين دانشگاه امريكا بركلي- با ممتازترين درجة علمي موفق به اخذ دكتراي الكترونيك و فيزيك پلاسما گرديد.

بقیه در ادامه ی مطلب ...........

sajjad بازدید : 33 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

 

شهدا

«شهید» كسی است كه برای برقراری عدالت قیام می‌كند، خود را در راه خدا فدا كرده و برای رسیدن به رضا و وصال محبوب، از هستی خود هجرت می‌كند.

واژه «شهید» در قرآن كریم فراوان به چشم می‏خورد؛ شهید از اسماء حسنای الهی است و در لغت به معنی كسی است كه در گواهی ‌دادن خود امین باشد و نیز گفته‏ شده است شهید به معنی كسی است كه هیچ چیز از علم او پوشیده نیست و به معنی حاضر هم به كار رفته است.

شهید بر وزن فعیل و صیغه مبالغه است؛ وقتی علم به طور مطلق و بدون قید در نظر گرفته شود، بر ذاتی كه به آن متّصف شده «علیم» اطلاق می‏شود و چنانچه مقصود، اطلاع از امور نهانی باشد، متّصف به آن را «خبیر» می‏گویند و هرگاه اطلاع از امور ظاهر مراد باشد از آن به «شهید» تعبیر می‏‌شود.

نكته قابل توجه این است كه چرا به كسی كه در راه خدا كشته می‏شود «شهید» می‏گویند؟ و آیا كسانی كه در غیر از مسیر حق حركت می‌كنند و كشته می‌شوند، شهید هستند یا خیر؟

sajjad بازدید : 55 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

 

شهادت عروج روح است

به اقصای دوردست آرامش و رسیدن به آرامشگاه ایده آل یعنی رضای حقتعالی

 

 شهادت برترین درجة کمال و شکوهمندانه ترین مرگی است که هر مجاهد راه حقی آنرا آگاهانه و با افتخار بر می گزیند و به زندگی و مرگ پس از مرگ بهترین معنی و زیبائی و جلال را می بخشاید . اساسا شهید واژه ایست که به معنای حاضر ، ناظر ، گواه ، امین در شهادت ، خبر دهندة راستین ، آنکه از علم او چیزی فوت نشود ، آگاه، محسوس و مشهود ، کسیکه همة چشم ها باوست ، نمونه و الگو از آن یاد می شود.

 

بقیه در ادامه ی مطلب ...........

sajjad بازدید : 56 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)
شهید زین الدین

 

شهید زین‏الدین در 18 مهر سال 1338، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران، در خیابان ری دیده به جهان گشود. پدر و مادرش که از معارف اهل‏بیت برخوردار بودند، اسمش را «مهدی» نهادند. پدر شهید زین‏الدین از فعّالان مذهبی و سیاسی زمان خود بود که بارها به خاطر فعالیت سیاسی، تبعید و در شهرهای مختلف کشور، طعم تلخ زندان رژیم طاغوت را چشیده بود. مادر آن شهید نیز از مربیان قرآن و اشاعه دهندگان معارف اهل‏بیت علیهم‏السلام به شمار می‏رود.

پدر شهید زین‏الدین درباره آشنایی و انس فرزندشان با قرآن کریم از همان دوران کودکی می‏گوید: «مادر آقا مهدی معلم قرآن بود و همیشه در جلسات قرآن شرکت می‏کرد و به طورکلّی، قرآن جایگاه ویژه‏ای در زندگی ما داشت. بعد از مدتی، متوجه قرآن خواندن آقامهدی شدیم، در حالی که نزد معلمی برای یادگیری قرآن نرفته بود».

sajjad بازدید : 21 جمعه 01 بهمن 1395 نظرات (0)

سیدمحمدتقی شاهچراغی در نخستین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری یادواره شهید حسین غنیمت‌پور شهید شاخص بسیج ورزشکاران که با حضور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در سالن جلسات فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزار شد، خاطرنشان کرد: 225 شهید ورزشکار از استان سمنان تقدیم انقلاب و اسلام شده است و باید این شهدا در جامعه به ویژه جامعه ورزشکاران شناسنانده شوند.

سردار شاهچراغی گفت: کنگره 3000 شهید استان در آبانماه سال جاری در مرکز استان برگزار می‌شود که برای اجرای این کنگره 260 برنامه در نظر گرفته شده است. مفتخریم که امسال شهیدی از خطه استان سمنان به عنوان شهیدشاخص بسیج ورزشکاران کشور انتخاب شده است.

وی گفت: بخشی از این برنامه‌ها انجام شده و بخشی از آن نیز تا آبان ماه سال جاری که مقارن است با سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان، اجرا خواهد شد .

تعداد صفحات : 5

درباره ما
Profile Pic
سلام وبلاگ 72 شهید برای بیان مطالب مذهبی و مربوط به شهدا طراحی گردیده است . امیدوارم از مطالب این سایت لذت ببرید با تشکر از حضور شما سجاد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره این وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 86
  • بازدید سال : 675
  • بازدید کلی : 6,371